Campaigning

Pakkende campagnes die resultaten boeken.

Je bent op zoek naar iemand die de projectleiding kan doen van een online campagne, of die nu in-house of door een bureau wordt ontwikkeld. Of misschien staat de campagne al grotendeels, maar heb je behoefte aan hulp bij onderdelen van de uitvoering. Of je zoekt iemand die tijdelijk of voor langere tijd kan helpen bij onderbezetting in de organisatie.

Ik breng in kaart wat een organisatie wil veranderen in de wereld en hoe ze daarbij campagnes en lobby effectief kunnen inzetten. Ook kan ik de uitvoering op me nemen.

Van de eerlijke chocoladeletters van de Groene Sint (2008) tot de social media advertising van de Europese Verkiezingen (2024): ik ontwikkel al online campagnes sinds ze bestonden. Daarbij zet ik meerdere kanalen en middelen in, zoals podcast advertising, Facebook- en Instagram advertising, (organisch) social media management en EDM’s.

Wendy Hoenkamp, campaigner pur sang.

Op projectbasis, als interim en voor langere duur.

–  Bob Overbeeke, New media and online campaigner Oxfam Novib

Een greep uit eerdere opdrachten:

Opdrachtgever: ASN Bank
Projectnaam: ASN Bank Wereldprijs

De vraag: Zorg voor een communicatieconcept voor de wedstrijd voor wereldverbeteraars: ASN Bank Wereldprijs.

Wat heb ik gedaan: Ontwikkeling concept en communicatiestrategie, earned media strategie bloggers.

Het resultaat: Coherente en activerende online uitingen en veel deelnemers aan de wedstrijd.
Opdrachtgever: ASN Bank
Projectnaam: ASN Bank Wereldprijs

De vraag: Zorg voor een communicatieconcept voor de wedstrijd voor wereldverbeteraars: ASN Bank Wereldprijs.

Wat heb ik gedaan: Ontwikkeling concept en communicatiestrategie, earned media strategie bloggers.

Het resultaat: Coherente en activerende online uitingen en veel deelnemers aan de wedstrijd.

Opdrachtgever: Consumentenbond
Projectnaam: Weet wat je eet met Nutri-Score

De vraag: Zorg voor publieke druk richting beleidsmakers om Nutri-Score in te voeren.

Wat heb ik gedaan: Een video ontwikkeld waarin blijkt hoe lastig het voor consumenten is om gezonde producten te vinden in de supermarkt. Daarnaast heb ik interactieve social media ingezet die duidelijk maakt dat Nutri-Score het voorkeurslogo zou moeten zijn.

Het resultaat: In 2022 werd dit onafhankelijke voedselkeuzelogo in Nederland ingevoerd.

Opdrachtgever: Consumentenbond
Projectnaam: Weet wat je eet met Nutri-Score

De vraag: Zorg voor publieke druk richting beleidsmakers om Nutri-Score in te voeren.

Wat heb ik gedaan: Een video ontwikkeld waarin blijkt hoe lastig het voor consumenten is om gezonde producten te vinden in de supermarkt. Daarnaast heb ik interactieve social media ingezet die duidelijk maakt dat Nutri-Score het voorkeurslogo zou moeten zijn.

Het resultaat: In 2022 werd dit onafhankelijke voedselkeuzelogo in Nederland ingevoerd.

Opdrachtgever: Oxfam Novib
Projectnaam: De Groene Sint

De vraag: Leid gezamenlijk de social media campagne.

Wat heb ik gedaan: Advies tijdens concepttraject en gezamenlijke leiden social media campagne.

Het resultaat: 7 grote winkelketens deden al snel de belofte om vanaf 2010 over te stappen op eerlijke chocola. 

Opdrachtgever: Oxfam Novib
Projectnaam: De Groene Sint

De vraag: Leid gezamenlijk de social media campagne.

Wat heb ik gedaan: Advies tijdens concepttraject en gezamenlijke leiden social media campagne.

Het resultaat: 7 grote winkelketens deden al snel de belofte om vanaf 2010 over te stappen op eerlijke chocola. 

Ook werkte ik voor: